torsdag 30 december 2010

Tomma tunnor bullrar mest

LÄSARBIDRAG Politiskt korrekt media har förärat oss med en krönika som förmodligen slår nytt rekord i tomhet och idioti. Den här gången handlar det om en femåring som är rädd för Sverigedemokraterna. Detta på grund av att Jimmie Åkesson kanske försöker att utvisa hans morfar. En sak är säker, pojken kommer att bli ännu räddare efter Martin Ezpeletas skrämselpropaganda, Ezpeleta som gav dumhet, substanslöshet och total brist på sakliga argument ett ansikte. Och av Aftonbladet förmodligen ett välbetalt sådant ansikte…

Det är svårt att kommentera den här typen av krönikor, detta för att de egentligen inte innehåller någon substans, mer än sörja.

För barn som lyssnar, men inte riktigt förstår framstår Jimmie Åkesson som ett monster, något som kan beröva dem de viktigaste i livet. Deras familj.

I sådana fall PK-medias demonisering av SD som skrämmer, jag ser sällan Jimmie Åkessons egna ord framställas utan att ha förpackats av illistiga murvlar. Eller är det barnen som sitter och lyssnar på riksdagsdebatter om dagarna som han syftar på?

Kanske har pojken mer rätt än jag. Jag har ibland svårt att hålla mig för skratt när jag läser Jimmie Åkessons & Co uttalande. De framstår som en Don Quijote som slåss mot väderkvarnarna, med Politiskt Inkorrekt och Flashback som trogna Sancho Panza.

Ja du, att skratta är ni bra på, att bemöta med argument verkar inte lika inövat. Dessutom så är de sakerna, som du refererar till som väderkvarnar, viktigt för en del människor. Att stå upp för ett hållbart samhälle, ett samhälle där kvinnor inte tvingas på medeltida kläder och där våra ghetton får en chans till att andas ut istället för att fyllas på, det är angeläget för vissa.

Att du och etablissemanget ser ökad grov kriminalitet, utanförskap och analfabetism som väderkvarnar är dock inget nytt.

Och tanken slår mig. Finns det helsvenska femåringar som känner samma rädsla för invandrare som den här pojken känner för Åkesson?

Vem vet, men jag tror främst att de formas av egna upplevelser och inte av PK-media i den åldern. Av den anledningen så har nog SD en lysande framtid.

När vi torkat våra tårar efter detta omskakande verklighetsreportage så kan vi återgå till livet i det nya härliga Sverige. Om du inte hittat allt det härliga ännu, fråga Martin Ezpeleta som sitter i Argentina och tar heder och ära av Sverige och svenskarna.

För er som vill läsa mer av Martin rekommenderar jag denna text.

Heimdall

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt