fredag 15 juli 2011

Insändare: Ni dödar oss med er tolerans

INSÄNDARE Självklart finns det många bra invandrare i Sverige. Människor som blivit en del av det svenska samhället, som bidrar till en återupprättad välfärd.  Jag har själv släkt som invandrat till Sverige och det är inte dem den här debattartikeln handlar om. Det jag vänder mig mot är islam och den succesiva anpassningen som sker till en än så länge muslimsk minoritet.

Med en ansvarslös invandringspolitik medföljer problematik. Det vi kan se som efterverkan av massinvandringen är ett splittrat samhälle med fraktioner och utanförskap. Ett anpassat Sverige som bland annat sanktionerar halalslakt och omskärelse. Ett Sverige som en gång i tiden var ett tryggt folkhem byggt på gemenskap kom att bytas ut mot segregation, rasism och svenskfientlighet.

Vi måste förstå att islam inte bara är en religion. Det är även en politisk ideologi som påverkar i stort sett allt i människornas liv. Jag har nu valt att särskilt rikta in mig på jämställdhet och muslimsk kvinnosyn. Två punkter som jag anser vara fullkomligt omatchade.

Faktum är att en stor del av de muslimska kvinnorna lever under ett fruktansvärt förtryck och en könsdiskriminering som borde få varje svensk politiker att se rött.  Men hedersmord, tvångsäktenskap, våldtäkt, incest och misshandel är ord som tystas ned.

Ett omtalat ämne är burka och andra religiösa klädslar. Ska det accepteras eller inte i det svenska samhället? För mig som sverigedemokrat är det en självklarhet att ta avstånd från detta och införa förbud. Vi samspråkar ofta om frihet och alla människors rätt att få stipulera över sina egna liv. Jag kan inte se någon som helst frihet i den muslimska kvinnosyn som utspelar sig i denna form av klädsel. Burka står för kvinnoförtryck och det ska vara helt oacceptabelt i vårt Sverige.

"Jag vill att förespråkare för det multikulturella samhället gör sig förtrogna med det lidande som kvinnor – förslavade hemma – måste utstå i religionens namn. Måste de först själva spärras in och förtryckas för att kunna förstå dessa kvinnors situation? Är det inte hyckleri att bagatellisera eller tolerera något sådant, medan man själv profiterar av frihet och framsteg i väst?" Ayaan Hirsi Ali

"Jag fattar inte hur kvinnor som kallar sig feminister passivt kan åse hur tiotusentals kvinnor hålls som slavar här mitt ibland oss. I stället för att kritisera islam försöker man förstå." Necla Kelek

"I Europa är ni alldeles för tysta om kvinnoförtrycket inom islam. Vi muslimska kvinnor hade besparats mycket lidande om detta tagits upp till debatt. I stället har européernas naiva syn på tolerans skadat oss. Jag brukar säga att ni dödar oss med er tolerans." Serap Cileli

Ovan kan vi se tre citat sagt av tre muslimska, modiga kvinnor som öppet vågar kritisera islam men framförallt västvärldens penibla tystnad.

Vi har vid flertaliga tillfällen kunnat läsa om fall där kvinnor och unga flickor stenats till döds -med bevekelsegrund att de smutsat ner den muslimska hedern. Att vistas i samma rum som en annan man, bli våldtagen eller gå felaktigt klädd kan räcka för att få en dödsdom.

I Sverige finns mig veterligen ingen offentlig underökning och statistik vad gäller invandring och våldtäkt. Vårt grannland Norge har emellertid presenterat många faktabaserade undersökningar där samtliga visar att invandrare är grovt överrepresenterade. Detta har inte uppmärksammats i svensk media trots att Sverige är det land med flest anmälda våldtäkter i hela Europa. Den 25 augusti 2010 släppte däremot Sverigedemokraterna en våldtäktsrapport som bekräftade den norska statistiken. Samtidigt ges löfte om en kvinnofredsmiljard samt ett grundligt utarbetat åtgärdsprogram för att stödja kampen mot kvinnodiskrimineringen.

Det som provocerar mig något oerhört mycket är att alla partiledare och riksdagsledamöter från övriga partier vet om detta. De är väl medvetna om kvinnoförtrycket inom islam men på grund av politisk korrekthet och som jag ser det, feghet lägger man locket på. För mig är det fullkomligt oförståeligt hur dem kan prata om vikten med jämställdhet och feminism samtidigt som de sviker tusentals och åter tusentals kvinnor genom att blunda för de verkliga problemen.

Det är nu dags för svenska folket att sätta stopp för detta vansinne och kämpa för en sund och hållbar jämställdhet. Tillsammans med Sverigedemokraterna är det möjligt.

Felicia

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt