tisdag 28 september 2010

Anders Leander (SD) har polisanmält Aftonbladet

POLISANMÄLAN Sverigedemokraten Anders Leander från Timmernabben har nu polisanmält Aftonbladet. Orsaken är att tidningen anklagat Leander för att vara en av de politiker som, enligt tidningen, var beredd att ta emot mutor på 100 000 kronor. Samtalet mellan den påhittade konsulten och Leander spelades in. Men Leander menar att inspelningen är helt missvisande.

Tidningen Barometern har träffat Leander:

Så här får det inte gå till. Jag har blivit förtalad av tidningen och nu har jag polisanmält händelsen. Allt som sades under samtalat spelades inte upp och man mixtrat med bandet. När jag blev uppringd och tillfrågad om jag ville medverka till att det skapades jobb i kommunen blev jag naturligtvis intresserad men jag är inte beredd att ta emot mutor, säger Anders Leander.

Politiskt Inkorrekt avslöjade denna brottsprovokation flera dagar före Aftonbladet publicerade sin artikel, och ni kan läsa våra tidigare artiklar här och här.

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt