söndag 29 maj 2011

Trotsig asylsökande åtalad för våldtäkt, rån..

DANMARK En 29-årig asylsökande man från Algeriet står åtalad på 16 punkter: våldtäkt på en 15-årig tjej, rån, flera fickstölder, våld mot tjänsteman och brott mot knivlagen. Han nekar till allt.

29-åringen är inhyst på det ökända Center Sandholm, ett gammalt regement även känt som Sandholmlejren, på Nordsjælland och är Danmarks största asylförvar. Där har minst ett mord skett och flera svåra knivmisshandlar asylsökande emellan. Och extremvänstern har försökt storma området för att ”befria” alla från ”statens förtryck”.

Åter till 29-åringen

Han var flera gånger beväpnad med knivar, en med 11,5 cm blad och en hemmagjord som hade tre blad. Som ficktjuv har han stulit plånböcker och mobiltelefoner på Hovedbanegården (centralstationen), Strøget och på flygplatsen Kastrup.

I oktober greps han efter att ha våldtagit en 15-årig flicka oralt och analt och därefter stulit hennes mobiltelefon bland spåren på Hovedbanegården. Han greps samma dag men släpptes eftersom bevisen inte räckte till.

Den nyvunna friheten utnyttjade han friskt till att stjäla mer från folk. I februari utvecklade det sig till ett grovt rån då han och två andra omringade en man i centrala Köpenhamn och stal pengar och hans Iphone. Mannen följde efter trion och försökte få tillbaka telefonen. Då gick 29-åringen till attack med en kniv och snittade upp mannens arm där huggen blev både djupa och 6-7 cm långa med 2 cm skinnslamsor som hängde utanför. Ett vittne övermannade 29-åringen och därefter återupptog polisen utredningen om våldtäkten.

Åtalet gäller även våld mot tjänsteman på Kastrup där han gick till attack mot två flygplatspoliser som grep honom efter att ha stulit från passagerare.

Hånfull vid rättegången

I veckan som gick startade rättegången mot honom. Men han uppträdde nonchalant och hånfullt hela tiden. När åklagaren Bettina Wøldike frågade var han uppehållit sig vid de olika stölderna, våldtäkten, svarade han med hjälp av en tolk (franska):

- Med vilken rätt har du att fråga mig vad jag gjorde den och den dagen?

När åklagaren ville veta hur det kunde komma sig att han flera mobiltelefoner i sin ägo när han greps svarade 29-åringen:

- Jag vet inte vad det är med detta landet? Vad frågar du mig specifikt om? Ställ riktiga frågor? Du säger ju bara att jag är skyldig men var är dina bevis?

I det läget försökte han hejda sin tolk:

- Nej översätt inte det.

Men rådmannen sa till tolken att översätta allt.

Han nekade till våldtäkten. Åklagaren hänvisade även till polisförhöret, som lästes upp, där han hade sagt att flickan började med att suga av honom och sedan hade analsex med henne.

- Jag vill gärna ändra min förklaring. Jag hade inte sex med henne.

Åklagaren sa då att man funnit hennes DNA på hans penis.

- Du säger ju vad som helst men var är bevisen. Jag vägrar uttala mig mera, bara att jag är oskyldig till allt.

Han fortsatte att vara trotsig och uppkäftig så rådmannen avbröt förhandlingen två gånger och sa till advokaten att ge 29-åringen en uppsträckning om vad som gällde i en dansk rättssal.

Fälls han blir det ett långvarigt fängelsestraff och troligen utvisning.

Ekstrabladet

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt