Efter tre dagar på nätet har över en halv miljon svenskar sett SD:s reklamfilm. Till det kommer ytterligare hundratusentals danskar, finnar och norrmän som sett filmen i de större nyhetssändningarna i Danmark och Norge.
Därmed kan konstateras att redan en vecka innan filmen ska sändas i TV4 så är den en succé, trots TV4:s försök att stoppa filmen.
Ansvarig för produktionen, Erik Almqvist, kommenterar:
- Tre dagar. En halv miljon tittare på nätet. Detta är inte bara ett styrkebesked för filmen och dess sprängkraftiga budskap. Det är också ännu ett bevis för att Sverigedemokraterna dominerar nätet och de sociala medierna.
- Vi kan redan konstatera att filmen kommer nå väljarna i valrörelsen, oavsett om TV4 sänder den eller inte. Att mediadrakar inte längre kan sätta dagordningen och kontrollera samhällsdebatten är ett tecken i tiden. Likaså att det är Sverigedemokraterna som bryter det gamla maktförhållandet.
Ursprungsartikel
Källa: Fria Nyheter